Екологічність – це спосіб життя чи лише маркетингова кампанія?
Сьогодні екологічна проблема не є суто науковим терміном і тепер люди набагато усвідомленіше ставляться до навколишнього середовища. Зараз ми можемо спостерігати за тим, як міняються наші цінності, бо технічний прогрес XXI століття дуже негативно вплинув на довкілля й останні дослідження доводять, що ми справді зараз на межі екологічної катастрофи. Тому на зміну застарілим поглядам приходять нові рішення й ідеї, які допоможуть зберегти природу і зменшити негативний вплив на неї.
Компанії також розуміють усі наслідки екологічної небезпеки, тому залучаються до порятунку нашої планети, впроваджуючи нові техніки переробки продукції, що дасть змогу зменшити токсичні відходи. Хоч і багато брендів використовують частинку «eco» лише для своїх маркетингових цілей, є й ті, які справді сповідують нові цінності в життя.
Сьогодні ми поговоримо про деякі з них, а саме не лише про світові бренди, а й українські.
Екологічна ситуація у світі фешн-індустрії
Модні бренди виробляють 5-8% від всіх глобальних викидів парникових газів
Бренди використовують у своїх виробництвах поліестерові та нейлонові волокна, які також отримують з викопного палива, що негативно впливає на екологічну ситуацію. І хоч багато брендів зараз гучно використовують частинку «eco» у своїх маркетингових кампаніях, мало з них дійсно розуміють всю суть проблеми й шукають рішення.
Але ми все одно бачимо перші результати, бо принаймні про це зараз не мовчать. Найбільша проблема полягає в тому, що компанії більше говорять про ініціативи, а не своє виробництво і транспортування, що і складають головну частину шкідливих викидів. Також негативно впливає на ситуацію те, що кількість виробленого одягу значно перевищує попит.
Компанії шиють близько 80 млрд одиниць речей, які призначені для 8 млрд осіб на землі. Саме через Fast Fashion (швидку моду) ситуація настільки погіршилась, бо дешевизна синтетичних матеріалів дозволяє виробляти й продавати набагато більше.
Втім, ми бачимо, що компанії зараз справді розуміють всю суть проблеми, тому вони стараються впровадити ініціативи, які покращать наше навколишнє середовище.
Світові бренди, які підтримують тренд екологічності
А зараз про бренди, які не тільки багато говорять, а й доводять все своїми вчинками.
Nike
Відкриває наш топ компанія Nike, яка, аби показати свою підтримку в провадженні екологічних цінностей, почала випускати лінійки одягу і взуття з переробленої сировини, даючи речам друге життя. Таким чином, речі, які більше не потрібні власникам, збирають у спеціальних пунктах (зазвичай у фірмових магазинах), а потім віддають на благодійність або вторинну переробку.
Бренд показує, що для нього існує не лише бізнес, йому важливий і навколишній світ, тому компанія поставила перед собою ціль повернути до 2025 року не менше 80% відходів постачання у нову продукцію.
Levi Strauss & Co
Бренд, який ще у 2015 році проаналізував скільки всього ресурсів йде на виготовлення продукції й розробив нову стратегію.
Так компанія впровадила у виробничий процес технології, які дозволяють скоротити споживання енергії й зменшити кількість витраченої води. Також важливою ініціативою є те, що бренд взяв участь у програмі, яка націлена на переробку старих джинсів, завдяки чому компанії вдалось уникнути 66 тонн сміття.
H&M
Компанія H&M, яка також підтримує тренд на екологічність, виступила з низкою ініціатив, які закликають до перероблення речей заради нашого довкілля. Бренд націлений на те, щоб розкрити проблему швидкої моди й закликає до перероблення речей, які ми вже не носимо, щоб менше одягу потрапляло на сміттєзвалища.
Екологічний звіт компанії STAND.EARTH свідчить, що такі бренди, як PUMA, ADIDAS також підтримують тренд на екологічність і працюють над тим, щоб зменшити шкідливі викиди від виробництва товарів.
Українські бренди, що дбають про екологію
KSENIA SCHNAIDER
Розпочнемо із бренду KSENIA SCHNAIDER, який продається вже у понад 70 країнах світу. Особливістю компанії є те, що вони закуповують матеріали для виробів у секонд-хендах і переробляють даючи одягу другий шанс.
Her
Бренд виробляє жіночий одяг з натуральних матеріалів. Усі речі створюють вручну, використавши раціонально кожен клаптик тканини.
NCYZIP
Бренд NCYZIP не лише Eco-Friendly, а й дуже революційний у своїх задумах. Вони використовують перероблені матеріали й шиють одяг-конструктор, який можна вдягати у різні способи.
Це лише перші кроки, щоб усвідомити всю важливість екологічної проблеми. Перед нами стоїть ще довгий шлях, але тут все залежить від кожної людини. Те, що ми вдягаємо сьогодні, неодмінно вплине на екологію завтра. Все починається з нас.
Мода це не лише про одяг, взуття чи аксесуари. Вона більше про ідеї, місію та цінності. Зараз ми, як ніколи, потребуємо нових поглядів, які допоможуть врятувати нашу планету.